niedziela, 29 grudnia 2013

Coca-Cola na celowniku!


Przyjrzałam się dzisiaj tak troszeczkę Coca-Coli z ciekawości.
Poszperałam, zrobiłam mały eksperyment (ale nie ten z mentosem!).
I cóż możemy o niej powiedzieć?

Według etykiety składa się z wody, cukru, dwutlenku węgla, barwnika E150d, z kwasu fosforowego,
z naturalnych aromatach w tym znajduję się kofeina.


1. Czym jest barwnik E150d ?

E150d to karmel amoniakalno-siarczynowy.

Otrzymuje się go w wyniku karmelizacji cukrów z dodatkiem związków siarczanowych i związków amonu. Barwi żywność na kolor brązowy. Dodaje się go między innymi do napoi typu cola, pasztetów, kiełbas, wyrobów cukierniczych,zup w proszku, suplementów diety etc. 
Mocno niezdrowy.
Zapraszam do obejrzenia tego filmu - 




2. Zawartość cukru w napoju. 

Poddają,że w 100ml napoju znajduję się aż 10,6g, a w 250ml aż 27g!
Ile to jest? 

Dokładnie tyle, około 10,8% szklanki jeżeli ma 250ml, a gdy 200ml to aż 13,5% wypijemy cukru.
3. Co trzeba zrobić aby spalić szklankę Coca-Coli?

Szklanka Coca-Coli to 105kcal. Niby mało, ale aby ją spalić należałoby, np. przez godzinę :
- gotować
- spokojnie maszerować
-  zamiatać podłogi

I inne ćwiczenia, w trochę mniej niż godzina, ale dodatkowy ruch za szklankę CC? 
Chyba szkoda czasu, prawda?

4.  Do Coca-Coli wlać mleko !
Tak, znalazłam taki pewien film, gdzie wlano do niej mleko.
Jaki efekt?

http://deser.pl/deser/1,111858,14522289,Co_sie_dzieje_z_mlekiem__ktore_wlejemy_do_Coca_Coli_.html


Mi wyszło tak.
 Przezroczyste jest, osad widoczny oraz ścięte białko również :)

Ps. teraz jest ciecz bardziej klarowna, białka przybyło, a osad stał się ciemniejszy :)
A to w czasie tworzenia osadu :

  


Po tym jak to wygląda realnie - ja dziękuje.
Co za świństwo! 


5. Inne zastosowania Coca-Coli.
Wiadome jest,że ich jest mnóstwo, m.in. dzięki zawartości kwasu fosforowego  który w życiu codziennym jest trucizną lub stosowany w nawozach.
Tu Was  przenoszę  do
tej strony .



6. Wiele więcej na jej temat .


Odsyłam chętnych do kolejnego filmu. 





Osobiście po tym wszystkim odechciało mi się całkowicie jej pić.
Napoje gazowane jak widzicie TUCZĄ, NISZCZĄ NASZ ORGANIZM.
A chcemy być przecież zdrowi...








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz